Marketing / social media stage

Stageomschrijving

Stageomschrijving

MyFleury® is een cruelty-free merk menstruatie ondergoed. Onze missie? Om goed te doen. Om een positieve impact te hebben, zowel op het leven van mensen als op het milieu.

MyFleury® is een innovatieve startup in zelf ontwikkeld duurzaam menstruatie ondergoed. Het merk heeft een sterke maatschappelijke drive. Het gaat niet alleen om menstruatie ondergoed maar ook over zero-waste, high tech recycling/circulariteit, gezondheid, voorlichting, gelijke rechten en menstruatie armoedebestrijding.

MyFleury is er in principe voor elke levensfase: van de eerste menstruatie t/m de overgang. Momenteel is er in de communicatie een sterke focus op (jonge) volwassenen. In de toekomst is er de wens om te focussen op zwangere vrouwen voor gebruik na de bevalling (post-partum) en op tieners.

De webshop en social media kanalen zijn gelanceerd in november 2022 voor de Nederlandse en Belgische markt. Daarvoor heeft de focus gelegen op productontwikkeling (research & development). De ambities zijn om nu, na de lancering en de eerste marktresultaten, het marketingplan bij te werken en een marketingkalender op te stellen om het merk stevig op de kaart te zetten. Veel openheid voor nieuwe manieren, creatieve vrijheid, innovatie en samenwerkingen. Bereidheid groots/out of the box te denken en echte impact te maken. Let’s go for it!

Speerpunt van de activiteiten is gericht op e-commerce en content management, oa content creatie, emailmarketing, organisatie van online en offline sales- en pr-events en duurzame samenwerkingen.

Werkzaamheden

  • Content (co-) creatie op productniveau, maar ook in bredere zin gerelateerd aan het merk zoals vrouwengezondheid, gelijkheid, duurzaamheid.

  • Eenvoudige video en fotobewerking. Printdesign aansturen/afstemmen met Graphic Designer.

  • Ondersteunen in het vormgeven van samenwerkingen met duurzame partners 

  • Betrokken bij opstellen/volgen van marketingplan.
  • Marketingactiviteiten: nieuwsbrief, webshopteksten, assistentie bij events

Kwalificaties

  • Goed in Nederlandse en Engelse taal, schrijfvaardigeheden.

  • Affiniteit met programma’s om foto’s te bewerken

  • Social media vaardigheden

Voordelen

In deze rol krijg je veel (creatieve) vrijheid maar is er ook veel betrokkenheid en actieve coaching. Je wordt actief betrokken bij wat een online startup in duurzame mode drijft. Je werkt actief samen/spart met de founder en zowel HBO als WO geschoolde professionals met brede werkervaring in het werken met A-brands (sales/marketing/events). Werkuren en locatie (online/vanaf huis) bespreekbaar.

  • info@myfleury.com
  • 1-6-2023
  • 31-12-2023
  • Je wordt bij MyFleury® uitgedaagd om actief je bijdrage te leveren aan een betere leefomgeving. Daarvoor wordt er bewust en actief gewerkt aan 8 van de vastgestelde 17 SDG’s (Sustainable Development Goals) voor een betere wereld in 2030, namelijk:

    DOEL 1: GEEN ARMOEDE: er wordt actief ingezet op de bestrijding menstruatie armoede. Hiervoor zijn verschillende acties al uitgezet: Er is een decemberactie en pr-campagne geweest die is opgepikt door vogue, marie-claire en elle online. Er zijn samenwerkingen opgestart die verder uitgebouwd gaan worden met kleine online en offline events en voorlichtingsprojecten over duurzame armoedebestrijding.

    DOEL 2: GOEDE GEZONDHEID EN WELZIJN: Reguliere wegwerp hygiene producten zoals tampons en maandverband zijn vaak hormoonverstorend door de grote hoeveelheid chemische stoffen die direct aan gevoelige slijnvliezen raken, aan dit gezondheidsaspect zul je meer aandacht gaan besteden in de communicatie

    DOEL 5: GENDER GELIJKHEID: Zie hierboven, het tegengaan van menstruatie ongelijkheid en armoede is een directe versterking van gendergelijkheid. Ook wordt er gesproken over mensen die menstrueren en niet alleen over meisjes/vrouwen. Er zal samenwerking worden gezocht met partners en gemeenten voor onderwijsprojecten om menstruatie als onderwerp uit de taboe sfeer te halen en een duurzame oplossing van menstruatie armoede te bieden.

    DOEL 11: DUURZAME LEEFGEMEENSCHAP: De CO2 belasting, het watergebruik en de chemische vervuiling die komt kijken bij het produceren, ophalen en vernietigen van de wegwerpproducten is ongekend en onnodig. MyFleury® is gemaakt van gerecycled afval, op een milieuvriendelijke manier verwerkt tot een hoogwaardig en herbuikbaar product.

    DOEL 12: VERANTWOORDE CONSUMPTIE & PRODUCTIE: Er wordt voldaan aan alle standaarden voor ethische arbiedsomstandigheden, het product is volledig Vegan (PETA-approved), gecertificeerd en vrij van gif en zware metalen.

    DOEL13: Klimaatactie: MyFleury® wordt duurzaam geproduceerd en is volledig gemaakt van gerecycled en biologisch afbreekbaar materiaal.

    DOEL 14: LEVEN IN HET WATER: Wegwerp hygienische producten (tampons en maandverband) staan op nr 5 van de grootste plastic vervuilers in onze Europese wateren en stranden. MyFleury® maakt wegwerpproducten overbodig.

    DOEL 17: Partnerschappen om doelen te bereiken: samenwerkingen met oa ImpactHub, andere duurzame partners en influencers.

    Kan aan je eigen project werken
    ja
    Opleidingsniveau en richting van de stagebegeleider

    HBO communicatie en WO psychologie
  • 8-32
  • WO
  • ja
Share

Solliciteren